6 TIPP, AMIVEL CSÖKKENTHETŐ A STRESSZ HOME OFFICE-BAN

Az élet természetes része a stressz, jelen van magánéletünkben és a munkavégzés során is. Az offline és online munkahelyeknek is megvannak a maguk stresszfaktorai. Hogy ki melyiket viseli jobban? Személyiségünktől függ, hogy az online vagy az offline munkavégzéssel járó stressz kapcsán álljuk jobban a sarat. A munkateljesítményt nagymértékben befolyásolja mentális jóllétünk, ezért következzék öt stresszcsökkentő tipp!

Határok kijelölése

Az otthon végzett munkánál ajánlott meghatározni azokat az idősávokat, amikor nem munkával, hanem egyéb feladatainkkal foglalkozunk vagy pihenünk. Jót teszünk, ha nem hagyjuk teljesen összemosódni a munka és a magánélet határait.

Háziállatok a munkahelyen

Offline munkahelyen ritkán fordul elő, hogy kutyánk, cicánk egész nap velünk lehessen. Otthon mi döntünk irodánk állatbarát besorolásáról, ezért a legállatbarátabb munkahely nyilvánvalóan a home office. Nálam a kutya és a cica is családtagi státuszban van.

Fotó: Pinterest


Az ölünkben doromboló macska 20 százalékkal csökkenti a vérnyomásunkat. (Lehet, hogy ezért van 90 körüli vérnyomásom?) A macskával való együttélés hatására a koleszterinszintünk és a vérnyomásunk is jobb lesz!

Meditáció

A meditáció is segíthet, hiszen csökkenti a kortizol nevű stresszhormon szintjét a vérben és a nyálban. Akár öt perc pihenő, amikor a légzésünkre figyelünk, elegendő lehet. Beállíthatjuk emlékeztetőnkbe, hogy figyelmeztessen a meditáció idejére.

Tipp: a Netflixen van egy szuper 8 részes sorozat a meditációról! A magyar narrációval különösen kellemes, szuggesztív a műsor. Remek kikapcsolódás, érthető útmutatás. Se csakra, se ezo hablaty. Klassz! Imádtam!

Zenehallgatás

A zenehallgatás jó hatással lehet a mentális teljesítményre. Pszichológiai kutatások szerint a zene hangulatjavító hatása következtében a feladatvégzéshez szükséges idő csökkent.
A home office előnyei mellett szól, hogy nincs másokkal konfliktusforrás a különböző zenei ízlés vagy a zene hangereje miatt. Azok közé tartozom, akik esküsznek rá, hogy a zenehallgatással jobban megy a munka. Halk klasszikusoktól, gitármuzsikától, dzsessztől sokkal jobb a közérzetem, élvezetesebb a feladatvégzés és könnyebb a koncentráció. Ez a dal pedig elbűvölő…

Testmozgás

Csökkenti a stresszt, fokozza az agyi teljesítményt, fejleszti a memóriát. Minden mozgásforma javítja a mentális állapotot. A WHO azt ajánlja, hogy kétnaponta 30-60 percig sportoljunk, 18 és 64 éves kor közötti felnőtteknek pedig heti 150 perces mérsékelt intenzitású vagy 75 perces nagy intenzitású mozgást javasol. Én a sétát, túrát, kerékpározást és a nordic walkingot szeretem. Térdműtétem után találtam rá a nordic walkingra. Ez utóbbi mozgásforma pozitív hatással van az egyensúlyra, stabilitásra, az erőre és az állóképességre, edzi a keringési rendszert, javítja a testtartást is. Számomra az is az előnye, hogy a bot kiváló védekező eszköz is!

Fotó: Pinterest

Önkéntes munka

Végezzünk önkéntes munkát! Egy olyan önkéntes munka során, ami számunkra kedves, értékes, hasonló értékrendű emberekkel találkozhatunk, ezzel emberi kapcsolataink gazdagodhatnak, ami online munkavégzésnél különösen áldásos, szociális kapcsolataink beszűkülése ellen hat! Azoknak akik rendszeresen végeznek önkéntes munkát, 40%-kal csökkenhet a magasvérnyomás kockázatuk. Jó néhány évvel ezelőtt a Műemlékek Nemzeti Gondnokságánál önkénteskedtem, a pandémia előtt pedig az Eszkuláp Egyesület Városligetben, Hajógyári-szigeten és romkocskmákban tartott örökbefogadó napjain tevékenykedtem, továbbá az egyesület Mányi Menedékébe és Tárnokra jártam gazdára váró kutyákat sétáltatni. Többet kaptam, mint adtam…

Az Eszkuláp Egyesület molinója a Városligetben (egy örökbefogadó napon)

Be the first to reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük